محله‌ی ونک در منطقه‌ی 3 شهرداری و شمال غربی شهر طهران پیمان گرفته است. این برزن از جنوب به برزن یوسف‌آباد، از شمال به بزرگراه نیایش، از شرق به خیابان آفریقا و چهارراه عالم کودک و از سمت غرب با محله‌های آرارات و ده ونک همسایه است. همانطور که در بخش ابتدایی این نوشته عنوان شد ونک به بزرگراه‌های همت، نیایش، حکیم، حقانی، استاد و چمران دسترسی مناسبی دارد. اگر قصد آپارتمان در ونک را دارید این مطلب را تعقیب کنید.

محله‌ی ونک یگانه از محلات محبوب و البته سرشناس شهر تهران است که افراد زیادی در سراسر ایران یکبار هم که شده اسم این محله را شنیده‌اند. این محله گرچه از محلات باستانی شهر تهران است ولی طی سال‌های بازپسین به اندازه زیادی پیشرفت کرده است و در حال آماده از محلات مدرن طهران به آمار می‌رود. ساختمان‌های بلند و برج‌های تجاری ونک از شاخصه های ونک هستند. از دسته مهمترین و پر طرفدارترن برزن ها برای آپارتمان در ونک است. با پروا به اهمیت این برزن برای ست در این مطلب هدف داریم شما را با قیمت روز آپارتمان در محله آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

محله ونک طهران کجاست؟


محله‌ی ونک در منطقه‌ی 3 شهرداری و شمال غربی شهر طهران قرار گرفته است. این محله از جنوب به برزن یوسف‌آباد، از شمال به بزرگراه نیایش، از شرق به خیابان آفریقا و چهارراه جهان کودک و از سمت غرب با محله‌های آرارات و ده ونک همسایه است. همانطور که در تقسیم ابتدایی این نوشته عنوان شد ونک به بزرگراه‌های همت، نیایش، حکیم، حقانی، مدرس و چمران دسترسی مناسبی دارد.

 

بافت برزن ونک چگونه است؟


محله ونک گرچه از محلات کهنه شهر طهران است ولی طی سال‌های تازه به اندازه زیادی پیشرفت کرده است و در حال آماده از محلات مدرن تهران به آمار می‌رود. ساختمان‌های بلند و برج‌های تجاری ونک از شاخصه های این محله هستند. ضمن اینکه تعدد مراکز اداری و مراکز توجه هر کسی را که به این برزن رفت و آمد کند، جلب خواهد کرد.

 

 و  آپارتمان در محله ونک

 

وجه تسمیه و دلیل نام گذاری این محله چیست؟


در سایت شهرداری طهران در باره این برزن قدیمی چنین می‌خوانیم: ونك از آباديهاي پهنه ري باستان است که به مناسبتهاي گوناگون متعلق به در منابع تاريخي ياد شده است. اين روستا در دوره ناصرالدين شاه جزء آباديهاي خالصه بوده كه ميرزا يوسف مستوفي الممالك آن را ه و با حفر چند دودمان قنات، آنجا را آباد كرده است.

ساكنان قديمي اين محله معتقدند انگیزه نامگذاري ونك به اين اسم به دليل وجود درختان ون (زبان گنجشك) بسياري بوده كه در سطح باغات اين محله به چشم مي خورد. همچنين، به روايتي ونك را محلي در اطراف شيراز مي دانند كه در قديم ساكنان آن به طهران کوچ كرده و در اين محله خوش آب و هوا سكني گزيدند.

محله ونك داراي دو بافت قديمي و جديد است بافت قديم كه دربرگیرنده ده ونك مي شود يكي از تفرجگاهها و ييلاقهاي اطراف تهران بوده كه در حال آماده نيز قسمتي از توتستان هاي آن حفظ شده است و اغلب ساكنان آن بومي اند.

 

تراكم جمعيت و سطح قيمت منزل هاي اين محله چگونه است؟


آنطور که در سایت شورایاری شورای شهر طهران آمده است جمعیت محله‌ی ونک بیش از 22 هزار نفر است و مساحت آن حدود 236 هزار هکتار برآورد شده است. بررسی گزینه‌های   نشان می‌دهد که قیمت ملک در این برزن از متری 13 میلیون تومان لغایت متری 23 میلیون تومان متغیر است و با پروا به موقعیت مسی یا اداری، دیرینگی ساختمان، شمالی یا جنوبی بودن و متریال مورد استفاده در ساخت تغییر می‌نماید.

 

دسترسي ها و خيابان هاي مهم اين برزن كدام است؟


پایانه‌ی تاکسیرانی ونک از پایانه‌های سرشناس شهر تهران است که به اکثر نقاط تاکسی دارد، از دهکده المپیک گرفته تا آزادی و یوسف آباد. علاوه بر تاکسی‌های موجود در پایانه تاکسیرانی، بی ارتی مسیر آهن- تجریش نیز در برزن ونک ایستگاه دارد. اتوبوس‌های شرکت واحد هم  در ونک ایستگاه دارند و به مقاصد مختلفی همانند میدان صنعت می‌روند. اگر در مورد ایستگاه مترو در تقرب این برزن سوال دارید باید به اطلاعتان برسانیم که نزدیکترین ایستگاه مترو، متروی حقانی است.

بزرگراه‌های چمران، حقانی، مدرس، همت و کردستان هم چند بزرگراهی هستند که به برزن ونک کم و بیش دسترسی مناسبی دارند.

 

مراکز اصلی برزن ونک کجاست؟


محله‌ی ونک یگانه از محلات سرشناس طهران جهت است، مخصوصا پوشاک و کیف وکفش. چند مرکز سرشناس در ونک عبارتند از: مرکز ونک درخیابان ونک ۱۰متر بعد از خیابان شغل و تجارت، مرکز آسمان ونک واقع در ابتدای خیابان ونک، مرکز آیینه. اگر در خیابان ونک قدم زده باشید تعداد زیادی گاه در گوشه ها-کناره ها میدان و خیابان‌های آن نگریستن خواهید کرد. از برندهای معروف چرم گرفته لغایت مانتو ی و سوپرمارکت‌ها.

 

 و  آپارتمان در محله ونک

 

محله ونک در یک نگاه


  • نام محله: ونک
  • منطقه: منطقه 3 شهرداری تهران
  • محل استقرار: شمال غربی شهر تهران
  • شهرت محله: تعدد مراکز تجاری و اداری
  • بافت محله: برزن ای بااصالت اما مدرن
  • همسایه های محلی: شرق به خیابان آفریقا و چهارراه دانشمند از شمال با بزرگراه نیایشکم و بیش بالا و گران
  • نرخ ملک : از متری 13 میلیون تومان تا متری 23 میلیون تومان

اخبار تهران محله ,برزن ,طهران ,تهران ,محلات ,شمال ,مرکز ,میلیون تومان ,شمال غربی ,خیابان آفریقا ,دسترسی مناسبی ,آمار می‌رود ساختمان‌های ,اندازه زیادی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پکتین لبنیات، پکتین مرکبات و پودر ژلاتین هر چی بخوای BEST MOVIES IN THE WORLD ثبت نام داوطلب مدیریت در روسی گیلان دانلود آهنگ شاد , دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ غمگین معرفی بهترین محصولات چشم انتظارم سایت رسمی علی همراز خرید اینترنتی