پیشرفت فناوری‌ ساختمان تاثیر مستقیمی بر زندگی می‌گذارد. با روی پیشه آمدن مصالح جدید دکوراسیون داخلی می‌توانید خانه‌های مقاوم‌تر و زیباتری داشته باشید. برخی از این مصالح شامل کاغذ دیواری نورانی و  شیشه لمینت و رزین لمینت و پنل دیواری امروزین می‌شوند که جزو بهترین و کاراترین مصالح پیشرفته هستند. در کشورهای مترقی اروپایی به کارگیری مصالح جدید در دکوراسیون درونی سایر جا افتاده است و مصالح کهنه در جای خود ولی کمتر به‌کار می‌روند. درستی این است که فناوری مصالح وارد کشور ما نیز شده؛ ولی قدر و بها آن‌ها هنوز آن‌طور که باید و شاید شناخته نشده است. آشنایی با خواص و مصالح جدید می‌تواند طراحی منزل را بیشتر به خدمت آسایش و تسکین فضای داخلی آن دربیاورد. ضمن این‌که زیبایی منحصربه‌فردی را هم ایجاد می‌کنند.  

کاغذ دیواری نورانی


  • استفاده از کاغذ دیواری از رایج‌ترین و پرطرفداران طراحی‌های داخلی ساختمان به‌شمار می‌آید. تنوع طرح‌ و سادگی نصب کاغذ دیواری از دسته دلایل محبوبیت آن است. با گذشت زمان و با پدید آمدن مصالح جدید دکوراسیون داخلی از محبوبیت و رواج کاغذ دیواری مختصر نشده است.
  • یکی از مصالح جدید دکوراسیون درونی کاغذ دیواری نورانی است که اخیرا دکوراسیون داخلی خانه ها متعلق به بهره‌گیری می‌شود. کاغذ دیواری درخشان تفاوت زیادی با کاغذ دیواری معمولی ندارد. فقط در بافت کاغذ دیواری نورانی چراغ‌های LED  به‌کار رفته است که به آن زیبایی و جذابیت فوق‌العاده‌ای می‌بخشد.
  • شاید دریافتن این نکته جالب باشد که کاغذ دیواری نوری فقط مایه زیبایی منزل نمی‌شود؛ بلکه می‌توان با به کارگیری این فناوری مصالح جدید دکوراسیون داخلی، در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی کرد. چراکه با وجود نوری که از کاغذ دیواری درخشان ساطع می‌شود، می‌توان در منزل چراغ‌های اقلیت روشن کرد.
  • ال.ای.دی‌های به‌کاررفته در کاغذ دیواری نوری 3 الی 5 ولت برق مصرف می‌کنند و نورشان همانند به روشنایی خورشید است. درست است که نمی‌شود میزان تابش روشنایی خورشید را تنظیم کرد، اما روشنایی چراغ‌های کاغذ دیواری نوری را می‌توان فقط با یک کلید کم و زیاد کرد.
  • کاغذ دیواری نوری احد از مصالح دوست‌دار طبیعت شناخته می‌شود. چون با کاهش مصرف انرژی در منازل می‌تواند از فزونی گازهای گلخانه‌ای جلوگیری کند.
  • با وجود این‌که کاغذ دیواری درخشان یکتا از مصالح جدید دکوراسیون درونی محسوب می‌شود، مختص دکوراسیون مدرن نیست. از کاغذ دیواری نوری در دکوراسیون‌های کلاسیک هم کاربرد می‌کنند.
  • در طراحی این کاغذدیواری‌ها نوعی مونث شیمیایی بی‌خطر به‌کار رفته است که امکان جالبی را ایجاد می‌کند؛ می‌توانید روی کاغذ دیواری نوری طرح‌های ساده‌ای بکشید و این طرح‌ها را درخشان کنید.

شیشه لمینت


  • یکی از انواع مصالح جدید دکوراسیون داخلی، شیشه لمینت است که استفاده از آن به‌ویژه در کشورهای اروپایی مترقی زیاد رایج است.
  • در شیشه لمینت بین دو ورقه شیشه محصولات مسطح و متنوعی پیمان می‌گیرد که حین ساخت به هم فشرده می‌شوند. معمولا بین لایه‌ها لمینت یا رزین می‌گذارند الی بر پایداری آن بیفزایند.
  • شیشه لمینت کاربردهای کثرت در صنعت و دکوراسیون دارد. به علت مقاومت بالا در مساوی ضربه، زلزله و آتش‌سوزی از این نوع شیشه پیشباز زیادی می‌شود و بازار پررونقی دارد.
  • بیشترین استعمال شیشه لمینت در ساخت استخر، آسانسور، ویترین گاه‌ها، درهای ورودی شیشه‌ای، نرده‌های شیشه‌ای و نماهای شیشه‌ای خاص است. ولی در کشورهای مترقی برای بالا بردن امنیت و زیبایی جاهایی مثل مدارس هم شیشه لمینت بهره‌گیری می‌کنند.
  • نام دیگر شیشه لمینت، شیشه نشکن است. اما هدف این نیست که شیشه لمینت نمی‌شکند؛ بلکه این شیشه‌ها بعد از شکسته شدن از هم نمی‌پاشند و هماهنگی خود را حفظ می‌کنند. پایداری شیشه‌ لمینت در سنجش با شیشه‌های معمولی 5برابر  اغلب است.
  • در زمانه‌ای که آلودگی صوتی ظلم می‌کند، میانی انواع مصالح جدید دکوراسیون داخلی شیشه لمینت غنیمت ابهت است. زیرا مثل یک عایق صوتی عمل می‌کند و راهبند از ورود صداهای پیرامون خارج به داخل خانه می‌شود.
  • خانه‌هایی که شیشه معمولی دارند و آفتاب‌گیر هستند، معمولا مبل و فرش و پرده‌شان زودتر از رنگ و رو می‌افتد. ولی در خانه‌هایی که شیشه لمینت دارند، این‌طور نیست. زیرا شیشه لمینت اشعه UV خورشید را لغایت حتماً زیادی جذب می‌کند و اجازه ورود نور سریع خورشید را به تو خانه نمی‌دهد.
  • شیشه لمینت در مساوی برودت و حرارت ثابت است و با تغییر دما ترک نمی‌خورد. این گونه شیشه را مقاوم‌ترین نوع شیشه می‌دانند و به‌تازگی در دکوراسیون درونی منزل متعلق به استفاده می‌کنند.

رزین لمینت


  • در وسط مصالح جدید دکوراسیون داخلی دیگر که این ایام پیروان زیادی پیدا کرده است، باید از رزین لمینت هم نام برد. طراحان داخلی اغلب رزین لمینت را در ساخت و بافت کابینت به‌کار می‌گیرند.
  • در ساخت نورتاب نیز رزین لمینت کاربرد دارد. اما موارد به کارگیری آن به کابینت و نورتاب محدود نمی‌شود. رزین لمینت را در مقیاس‌های کبیر هم به‌کار می‌برند. در دکوراسیون داخلی برای ایجاد حریم و فیلتر روشنایی رزین لمینت بهترین گزینه است. به‌ویژه در سرنوشت ورودی و راه‌پله‌ها می‌توان با استفاده از رزین لمینت‌های طرح‌دار فضای بسیار زیبایی ساخت.
  • رزین لمینت شباهت زیادی به شیشه لمینت دارد و از نظر مقاومت با آن چشم وهمچشمی می‌کند. گونه ها رزین لمینت را می‌شود در رنگ‌های گوناگون پیدا کرد و برای زیباتر کردن فضای داخلی متعلق به سهم برد.
  • به‌کارگیری رزین لمینت صرفا برای زیبایی و مقاومت نیست. چراکه خاصیت آتیکی این مصالح جدید هم مایه می‌شود طراحان داخلی نسبت به به کارگیری آن راغب‌تر باشند.

پنل دیواری مدرن


  • در مصالح جدید دکوراسیون داخلی نباید از پنل دیواری امروزین غافل شد. طراحان داخلی از قابلیت‌های پنل دیواری مدرن در دکوراسیون لغایت مرز امکان کاربرد می‌کنند. حصار مهم‌ترین بخش در فضای داخلی و منزل به‌شمار می‌رود. با استفاده از گونه ها رنگ یا کاغذ دیواری نوری می‌توان فضای جدید و جذابی را صحیح کرد.
  • تنوع پنل دیواری مدرن زیاد بالا است و همین مساله به طراحان امکان جولان بیشتری می‌دهد و می‌توانند از مصالح جدید دکوراسیون داخلی در راستای ساخت خانه ها زیبا بهره‌مند شوند.
  • در استفاده از پنل دیواری امروزین محدودیتی هستی ندارد. یعنی چنان نیست که این پنل گچی را بتوان فقط در فضاهای امروزین به‌کار برد؛ بلکه در طراحی‌های کلاسیک هم یک امکان فوق‌العاده برای طراح است تا ایده‌های خویش را به بهترین نحو پیاده کند.
  • پس از نصب پنل‌های دیواری مدرن می‌توان آن را با رنگ به شکل دلخواه درآورد. حتی مشابه یک حصار معمولی می‌توان روی آن تابلو یا هر دیوارکوب دیگری نصب کرد. در ضمن با نورپردازی روی این پنل‌ها می‌شود طرح‌های منحصربه‌فردی برپایی کرد که آن را از سایر مصالح جدید دکوراسیون داخلی متمایز کند.
  • خاصیت آتیکی و عایق صدا بودن، برای پنل دیواری امروزین مزیت بزرگی محسوب می‌شود. این پنل‌ها فاق و زبانه دارند و با پروا به نصب آسانشان، افرادی که مشاغل پرسروصدا دارند یا اهالی  موسیقی می‌توانند به‌سادگی آن را در دفترکار یا اتاقشان پیشه بگذارند.
  • پنل دیواری مدرن از هر نظر به‌صرفه است. ضد زلزله و ضد حریق بودن در ساحل دوام این پنل گچی باعث شده است که طراحان داخلی بیشتر به آن روی بیاورند. در ضمن پنل دیواری مدرن تا 50 درصد از هزینه‌های استخدام نیروی انسانی برای نصب و پیشه کردن روی پنل می‌کاهد.
  • نصب پنل‌ها گرچه مانند ساخت یک حصار معمولی نیست و به مراتب راحت‌تر متعلق به است؛ ولی بهتر است به دست یک نصاب چیره دست نصب شود تا خیالتان بابت کیفیت کارکرد آن هم راحت باشد.

اخبار تهران دیواری ,لمینت ,شیشه ,مصالح ,کاغذ ,دکوراسیون ,کاغذ دیواری ,مصالح جدید ,شیشه لمینت ,جدید دکوراسیون ,رزین لمینت ,جدید دکوراسیون داخلی ,کاغذ دیواری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تخفیف ویژه سئو کویک نکس وان موزیک روستای سامانلو (شهید اروج محمدپور) فلزیاب تهرانی شرکت تبلیغاتی ماکان