دوربین های مداربسته زوم تقسیم ای از دوربین های مداربسته هستند که لنزآنها امکان سپریدن زوم اپتیکال را فراهم می کند. در این مطلب با روند شغل این دروبین ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

 

لنز های زوم چطور کار می کنند؟


لنزهای زوم دسته ای لنزهای قابل تنظیم هستند که امکان کنترل میزان زوم برای کاربر از راه دور را میسر می کنند. به چهره کلی از طریق تغییر فاصله کانونی لنز دوربین می تاب میزان بزرگ نمایی آن را تغییر داد. در لنزهای وریفوکال این پیشه باید به چهره دستی چهره گیرد. این به این معناست که شما باید بر روی دوربین میزان فاصله کانونی لنز را تنظیم کنید و از این روش میزان بزرگنمایی دوربین مشخص خواهد شد. در لنزهای زوم از طریق پیمان دادن یک موتور در لنز امکان زوم کردن دوربین از راه بعید به وجود آمده است. این لنزها همچنین برخلاف لنزهای وریفوکال که به چهره دستی فو می شوند معمولا قابلیت فو به صورت اتوماتیک دارد. (پس از هر با زوم کردن لنز باید مجددا فو شود)

 

 

چه دوربین هایی حائز لنز زوم هستند؟


به صورت کلی دو تقسیم از دروبین های مداربسته حائز لنزهای زوم هستند. دسته اول و پرکاربرد دوربین های مداربسته گردان یا اسپید دام هستند. این دوربین ها در کنار ایجاد قابلیت زوم بالا امکان چرخش دوربین را در جهات مختلف فراهم می کنند. از طریق تلفیق این دو قابلیت میتوان یک امکان نظارتی زیاد ریزبین را برای یک پیرامون بسیار بزرگ (مانند یک سوله بزرگ) ایجاد کرد. (برای اطلاعات بیشتر مقاله دوربین مداربسته گردان را مطالعه کنید.) 

دسته دوم از دروبین های دارای زوم اپتیکال دوربین هایی هستند که در اصطلاح به آنها دوربین زوم می گویند. این دوربین ها با توجه به تاثیر بسیار زیر کم و بیش از رده بیرون شده اند. دوربین های زوم تنها امکان زوم کردن در یک جهت را فراهم می کنند و با توجه به کارا نبودن این قابلیت به کارگیری آنها معمولا کمک زیادی به کاربر نمی کند.

 

دوربین مدار بسته با قابلیت زوم چیست؟

 

 

واحد اندازه گیری میزان زوم چیست؟


زوم دوربین های مداربسته را با واحد X اندازگیری می کنند. البته در بعضی موارد بازه فاصله کانونی دوربین نیز در کنار آن قید می شود. هر قدر x دوربین زوم بالاتر باشد میزان بزرگنمایی آن بیشتر است. برای مثال اگر یک دوربین حائز 2x زوم باشد میتواند تصویر شما را تا دوبرابر ارشد کند. برای ایجاد یک تصویر ذهنی از میزان زوم به تصویر ذیل دقت کنید. 

 

چرا استفاده از دوربین های زوم زیاد رایج نیست؟


همانطور که گفته شد دوربین های زوم حائز یک موتور الکتریکی برای تنظیم فاصله کانونی هستند. هستی قطعات متحرک در دوربین ها احتیاج آن را به تعمیر و نگه داری زیاد زیاد می کند و این سوژه یک نقطه ناتوانی بزرگ برای این دوربین ها محسوب می شود. از طرف دیگر بها این دوربین ها نسبت به دوربین های با لنز ثابت به مراتب بالاتر است.


اخبار تهران دوربین ,میزان ,لنزهای ,مداربسته ,امکان ,قابلیت ,فاصله کانونی ,مداربسته گردان ,دوربین هایی ,چهره دستی ,لنزهای وریفوکال منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

طراحی سایت ارزان|مرکز طراحی وب سایت ایفانت| ساخت سایت بلوتیوب | مرجع دانلود فیلم سریال کلیپ و آهنگ اصفهان اثرات مخرب فضای مجازی سایت اصلی رادیو جوان در ایران دیجیتال سیستم معرفی لپ تاپ های استوک و کارکرده حرفه ای Microbleyding